tiistai 7. huhtikuuta 2009

Pistostapaturma

Olen ollut harjoittelussa nyt yhteensä 17 tunnin ajan. Maanantaina yhdeksän ja tänään kahdeksan, iltavuorossa molempina päivinä. Eilen minua opasti avulias perushoitaja, joka näytti paitsi paikkoja, myös perehdytti tulevan kesän työtehtäviini. Tänään seurasin ohjaajaani, jonka mukana tutustuin sairaanhoitajan tehtäviin osastolla. Näitä kahta päivää verraten olen tyytyväinen, että musta tulee sairaanhoitaja eikä lähihoitaja. Työnkuva tuntuu minulle mukavammalta.

Tänään pääsin jakamaan lääkkeitä, letkuttamaan, vetämään liuoksia ruiskuun ja pistämään. Pistämään paitsi potilaita, myös itseäni. Pistettyäni ensimmäisen napapiikin, tuikkasin itseäni likaisella neulalla sormeen. Ihanaa, ensimmäinen työtapaturmani siis.. Huomenna sitten työterveyteen soittelemaan.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Suoritin sisätautiharjoittelujakson ja huomasin myös ajattelevani jo ekan viikon aikana, että sairaanhoitajan työ on lähihoitajan työtä lähempänä sitä mitä haluan. Ilokseni huomasin myös, että sh:n työ on melkoista organisoimista ja suunnittelua! Kiva todeta, että minäkin olen totta tosiaan tainnut löytää oman alani =)I Mukavia harjoittelupäiviä! T.40++

Piihonen kirjoitti...

Ihan totta, kyllä se vaan tuntuu hyvältä, kun voi todeta löytäneensä sen oman alansa. Kamalahan se olisi tässä vaiheessa huomata, että hei, mitä mä täällä oikeen teen?

Mukavaa kevättä myös uskolliselle lukijalleni, 40++:lle!

Anonyymi kirjoitti...

Tuleva sairaanhoitaja myös....

Kyllä musta on kiva käydä koulua ja työssä koulu ohella kun mulla on jo toi lähihoitajan tutkinto. Jossa Ei ole mitään vikaa. Ja toivottavasti en ole koskaan sinunlaisesi sairaanhoitajan kanssa työssä kun sä oot juuri niitä mätiä tapauksia...sairaanhoitajat nyt vain tekevät ihan samaa hommaa kuin lähihoitajat mutta ero on hmmmm siis mitä olen itse huomannut...hmmmm näin LÄHIHOITAJA POHJALTA AJATELLEN....hmmm myrkkyjen jako ja iv:t ja sekin riippuu paikasta missä niitä saapi tehdä ja missä ei !!! JOTEN UUSIPPA HIEMAN ASENNETTASI!!

Piihonen kirjoitti...

Mitenkähän olet tekstini oikein ymmärtänyt? Mulla ei ole MITÄÄN lähihoitajia vastaan, enkä ainakaan pidä itseäni yhtään sen parempana, kun musta tulee sairaanhoitaja. Teen tällä hetkellä perushoitajan sijaisuutta ja työ on mielestäni oikein mukavaa, MUTTA, tykkään enemmän sairaanhoitajan hommista tällä osastolla. Tykkään perushoidosta, siinä ei ole mitään vikaa. Mutta tykkään myös niistä hommista, joihin lähihoitajat eivät ainakaan tällä osastolla osallistu; kuten lääkärin kierto, iv-lääkehoito, lääkkeiden jako yms.
Vähän voisit sinäkin keskittyä lukemaasi, tai harkita edes asiasi esitystapaa, ennen kuin tuolla tavalla haukut..

Anonyymi kirjoitti...

Pohdin ensivuonna sairaanhoitajaksi hakemista. Tosin, ensihoitaja saattaa olla mielekkäämpi, sillä akuutti puoli kiinnostaa enemmän. Esim. ambulanssin kyydissä olo sekä teho-osasto.

Mielenkiintoinen blogi!