torstai 20. joulukuuta 2007

Kolme viikkoa

Koulun alkuun on alle kolme viikkoa. Tätä on odotettu nyt niin kauan, että haluan olla hyvin valmistautunut kun meen kouluun. On paljon sellasia asioita, joita täytyy olla valmiina ja sellasia, mitä mun mielestä on hyvä olla tehtynä. Ensinnäkin seuraavat rokotukset täytyy olla voimassa; jäykkäkouristus, MPR, polio ja vesirokko. Ajattelin ottaa myös B-hepatiitin, koska sitä suositeltiin. Rokotusten lisäksi olis varmaan hyvä, että kun kerran muuta toiselle paikkakunnalle, mulla on suunnilleen selvillä, miten sinne aion kulkea. Ees taas menoa tulee aika paljon, koska tulen viikonlopuiksi ja lomiksi kuitenkin kotiin. Ainakin pitäisi selvittää, millä kulkuvälineellä pääsee helpoiten, nopeimmin ja halvimmin ja millaisia alennuksia opiskelijat saa. Lisäksi siskoni on luvannut mulle joitain vanhoja oppikirjojaan, joten hänellekin voisi pirauttaa. Sitten olisi varmaan hyvä olla kynät, paperit, kumit ja kansiot vailmiina. Kouluun on myös vielä paljon palautettavia papereita, jotka pitää täyttää, puhumattakaan ystävämme Kelan lapuista, jotka myös on saatava täytettyinä liikkeelle.

Miten mä sitten oon valmistautunut? Oon suunnitellut soittavani varatakseni ajat rokotuksiin, suunnitellut soittavani siskolleni, suunnitellut käyväni netissä VR:n sivuilla ja oon suunnitellut käydä ostamassa kunnon kirjoitusvälineet. Paperit sentään oon täyttäny koululle valmiiksi, mutta Kelaan raahautuminen on vielä, yllätys yllätys, suunittelun asteella.


Sen sijaan, oon pitäny itseni kiireisenä liittymällä opiskelija jäseneksi niin Tehyyn kuin Sairaanhoitajaliittoon ja tietenkin hoitajat.net:in foorumille. Samoin oon kuluttanut lukemattomia tunteja etsimällä lisää tietoa opiskelusta, työstä, opiskelupaikkakunnastani ja koulustani. Niin, eikä pidä unohtaa, oonhan mä perustanut tämän blogin. Myös suurin panikoinnin aihe on onneksi hoidettu, asunto nimittäin on jo tiedossa.

Oon mä ilmeisesti jotain saanut siis tehtyäkin, en vaan mitään kovin oleellista. Kaiken kukkuraksi koulusta tulleissa papereissa kehotettiin kertaamaan matematiikkaa ja kieliä. Kielistä ei niin huolta, mutta matikan taidoistani en oo ihan niin varma. Jouluunkin on enää neljä päivää, eikä mulla oo vielä edes läheskään puolia lahjoista ostettuna. Ehkä pitäisi pikkuhiljaa ruveta toimimaan... Joo sen teen, heti kun oon saanu tän kirjotettua. Ja tarkastettua sähköpostit. Niin ja pari foorumia ja blogia.

Noh, mä alotan huomenna sitten, onhan tässä vielä kolme viikkoa...

3 kommenttia:

Miila kirjoitti...

Jee, minä niin tykkään näistä tällaisista blogeista. Liippaa aika tosi läheltä itseänikin:)

Piihonen kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Piihonen kirjoitti...

Hmph, mitähän mä nyt sähläsin.. Noh, oman kommenttini poistin, ei mitään tärkeää..